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ポケモンGOにないイングレスの陣取りゲーム特許

前回ブログでNiantic(ナイアンティック)の特許を紹介した。
ポケモンGOの基本特許かと思ったのですが、そうではなく、
Ingress」(イングレス)の陣取りゲームの特許でした。
20140725_y0101.png

イングレスの陣取りゲームは、プレイヤーを青組と緑組の2陣営に別け、

実世界の地図に重ねた仮想空間上の拠点を取り合い、

同じ組の取った拠点を結んだエリアを陣地として、その面積を得点として競うルールがある。

一方、NianticUS9545565権利(クレーム)は、

チームワークによって取り合う複数のポータルで囲まれる領域によってスコア化するというもの。

イングレスは、チームワークをゲーム性にしていますが、

ポケモンGOは、チームワークのこのゲーム機能に取り入れなかった点が大きく違うようです。

詳細は以下クレームをみてください。

A computer-implemented method for scoring player interactions within a location-based parallel reality game, the method comprisingreceiving, by a computer system from a mobile device of a player, a request to link a plurality of portals captured by a team in a virtual world of a parallel reality game that parallels at least a portion of a real world, the player a member of the team;

receiving, by the computer system from the mobile device, a location of the player in the real world, the location of the player in the real world determined by a positioning device included with the mobile device;
mapping, by the computer system, the location of the player in the real world to a location in the virtual world;
determining, by the computer system, whether the location in the virtual world is within an interaction range of at least one portal from the plurality of portals in the virtual world;
responsive to determining that the location in the virtual world is within the interaction range of the at least one portal, linking, by the computer system, the plurality of virtual portals to generate a captured region within the virtual world;
identifying, by the computer system, a geographic region within the real world corresponding to the captured region within the virtual world; and
assigning, by the computer system, a score to the team for the captured region based on a population density of the geographic region.